Menu
EUR

Meest gestelde vragen aan Natur-el

Wij zijn dol op onze klanten, en houden daarom graag persoonlijk contact! Jij wilt weten hoe je ons het beste kunt bereiken? Dat kan op verschillende manieren:
+31 (0)10 -795 4177
Di t/m Za van 10:00 - 17:30
Of kom langs in onze winkel
Open di t/m za 10:00 - 17:30

Welkom op onze ” meest gestelde vragen ” pagina.

Heb je een vraag aan Natur-el, dan help je me erg om eerst hier even te kijken of je vraag erbij staat.

1. Ik wil iets retour sturen, hoe werkt dat?

Als je iets naar Natur-el retour wilt sturen, doe je dat binnen 14 dagen na ontvangst van je pakketje. Het is fijn als je ons dat van te voren per mail even laat weten. Je hoeft niet op ons antwoord te wachten, tenzij er iets bijzonders aan de hand is met je retour. In het pakketje hoort het retourformulier. Die kun je hier downloaden, uitprinten en invullen. Heb je geen printer? Geen nood, een oude enveloppe, een papiertje oid. kan ook prima. Als je maar zorgt, dat je de gegevens die op het retourformulier worden gevraagd, duidelijk opschrijft. Pakketjes zonder retourformulier, of pakketjes die niet naar het juiste retouradres worden gestuurd, kunnen wij niet in behandeling nemen!

Retourlabel

We hebben speciaal voor jou een retour-pagina ingericht, waarmee je tegen een veel gunstiger tarief je retour aan ons kunt sturen. Deze retourpagina vind je in de track & trace mail die je van ons kreeg, toen het pakketje verstuurd werd. 

Voor een brievenbus pakketje betaal je in Nederland slechts 4,75 euro en voor een pakket zending 6,75 euro. Zendingen vanuit Duitsland en België zijn 14,75 euro.

Zelf een vervoerder kiezen?

Dat mag en kan uiteraard! Je stuurt je pakketje dan naar het retouradres:

Natur-el, Zwaanshals 376, 3035 KT Rotterdam

Wij adviseren je dringend om het met track & trace te versturen en deze te bewaren. De verzender is altijd verantwoordelijk voor het verstuurde pakket. Ook als je het via ons retour portaal verstuurt. 

LET OP! Wij verwerken onze retouren 1 á 2 keer per week, maar altijd binnen 14 dagen. Zodra je retour is verwerkt krijg je daar een (automatische) mail over.

2. Ik wil een artikel ruilen: kan dat?

Goeie: wij hebben dit een tijdje geprobeerd, maar dit werkte erg omslachtig. Artikelen die op het moment van ontvangst van ruil niet meer op voorraad waren, een geruild artikel dat toch niet bleek te bevallen, het te ruilen artikel had een andere waarde etc. etc.

Daarom geldt bij ruilen het volgende: Als je een artikel wilt ruilen, plaats je een eenvoudig nieuwe bestelling. Je artikel(en) die je niet wilt houden, stuur je, met het retourformulier, aan ons terug. Zodra we het retour hebben ontvangen, ontvang je je geld terug. Op deze manier gaat het sneller en efficiënter, en weet je ook meteen of het artikel wat je graag wilt, op voorraad is.

En de verzendkosten dan?

Wij realiseren ons, dat het verzenden in sommige gevallen dan twee keer door jou betaald moet worden. Post versturen is niet gratis, voor niemand. Ook wij maken deze (hoge) kosten. Als duurzame onderneming, hopen wij dat onze klanten bewust kiezen, en bij twijfel over een maat of product gewoon contact met ons opnemen. Dat scheelt ons beiden werk, verzendkosten en we sparen het milieu. Help je mee?

3. Ik twijfel over een maat, kunnen jullie deze opmeten voor mij/ kunnen jullie me adviseren?

Natuurlijk doen we dat, graag zelfs! Tijdens onze openingstijden kun je ons in de winkel telefonisch bereiken op 010-7954177 , Of een mailtje sturen naar [email protected] met je vraag. Het kan zijn, dat we de telefoon niet opnemen, of niet per mail meteen reageren. Het is (gelukkig) erg druk in de winkel, en er is daarom niet altijd tijd om op te nemen. Je mag er vanuit gaan, dat we je vraag zo snel mogelijk zullen beantwoorden. Liever niet wachten? Je kunt ook twee maten bestellen, en de maat die niet past, terug sturen. Het “risico” is dan alleen de verzendkosten. Langskomen in de winkel kan ook!

We zijn open van dinsdag t/m zaterdag van 10:00 tot 17:30. 

4. Ik heb een klacht / kapot artikel

Oh jee, dat vinden we heel vervelend voor je! Wil je ons een mail sturen met een omschrijving van de klacht, met duidelijke foto’s en een aankoopbewijs? Dat kan een bon uit de winkel zijn, of een bestelnummer.
Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met jou op om het op te lossen. 

5. Mijn pakketje is nog niet aangekomen

Je ontvangt van ons een track trace code. Wij proberen alle pakketjes zoveel mogelijk als brievenbus pakketje te versturen, zodat je niet thuis hoeft te blijven. Is je pakketje nog niet aangekomen, terwijl je track en trace code zegt van wel: vraag dan ook even bij je buren, kijk even in een schuurtje (ja echt..) En heb vooral nog eventjes geduld. Soms scant postNL een brievenbus-pakketje af, terwijl hij nog onderweg is. Super onhandig, dat vinden wij ook: maar ach, ze doen echt hun best om het allemaal op tijd bij je te krijgen. En gelukkig: In 99,9% van de gevallen is de ervaring dat zich dit probleem binnen een paar dagen oplost. Nog eventjes geduld hebben helpt hier heel erg bij :-) Zeker in drukke tijden zoals november / december maanden of tijdens SALE periodes. Is je pakketje na 10 werkdagen nog niet terecht: neem dan even contact op, dan laten wij een onderzoek bij PostNL instellen. Maar echt waar, het komt goed!

 

Neem contact op

Contactgegevens

010 - 795 41 77
Natur-el Zwaanshals 376
3035 KT Rotterdam
Nederland

Veelgestelde vragen

MEEST GESTELDE VRAGEN AAN NATUR-EL
1. IK WIL IETS RETOUR STUREN, HOE WERKT DAT?

Als je iets naar Natur-el retour wilt sturen, doe je dat binnen 14 dagen na ontvangst van je pakketje. Het is fijn als je ons dat van te voren per mail even laat weten. Je hoeft niet op ons antwoord te wachten, tenzij er iets bijzonders aan de hand is met je retour. In het pakketje hoort het retourformulier. Die kun je hier downloaden, uitprinten en invullen. Heb je geen printer? Geen nood, een oude enveloppe, een papiertje oid. kan ook prima. Als je maar zorgt, dat je de gegevens die op het retourformulier worden gevraagd, duidelijk opschrijft. Pakketjes zonder retourformulier, of pakketjes die niet naar het juiste retouradres worden gestuurd, kunnen wij niet in behandeling nemen!

LET OP! Wij verwerken onze retouren 1 á 2 keer per week, maar altijd binnen 14 dagen. Zodra je retour is verwerkt krijg je daar een (automatische) mail over.

2. HOE KOM IK AAN EEN RETOURLABEL?

We hebben speciaal voor jou een retour-pagina ingericht, waarmee je tegen een veel gunstiger tarief je retour aan ons kunt sturen. Deze retourpagina vind je in de track & trace mail die je van ons kreeg, toen het pakketje verstuurd werd. 

Voor een brievenbus pakketje betaal je in Nederland slechts 4,75 euro en voor een pakket zending 6,75 euro. Zendingen vanuit Duitsland en België zijn 14,75 euro.

3. MAG IK OOK ZELF EEN VERVOERDER KIEZEN?

Dat mag en kan uiteraard! Je stuurt je pakketje dan naar het retouradres:

Natur-el, Zwaanshals 376, 3035 KT Rotterdam

Wij adviseren je dringend om het met track & trace te versturen en deze te bewaren. De verzender is altijd verantwoordelijk voor het verstuurde pakket. Ook als je het via ons retour portaal verstuurt. 

LET OP! Wij verwerken onze retouren 1 á 2 keer per week, maar altijd binnen 14 dagen. Zodra je retour is verwerkt krijg je daar een (automatische) mail over.

4. IK WIL EEN ARTIKEL RUILEN: KAN DAT?

Goeie: wij hebben dit een tijdje geprobeerd, maar dit werkte erg omslachtig. Artikelen die op het moment van ontvangst van ruil niet meer op voorraad waren, een geruild artikel dat toch niet bleek te bevallen, het te ruilen artikel had een andere waarde etc. etc.

Daarom geldt bij ruilen het volgende: Als je een artikel wilt ruilen, plaats je een eenvoudig nieuwe bestelling. De artikel(en) die je niet wilt houden, stuur je, met het retourformulier, aan ons terug. Zodra we het retour hebben ontvangen, ontvang je je geld terug. Op deze manier gaat het sneller en efficiënter, en weet je ook meteen of het artikel wat je graag wilt, op voorraad is.

EN DE VERZENDKOSTEN DAN?

Wij realiseren ons, dat het verzenden in sommige gevallen dan twee keer door jou betaald moet worden. Post versturen is niet gratis, voor niemand. Ook wij maken deze (hoge) kosten. Als duurzame onderneming, hopen wij dat onze klanten bewust kiezen, en bij twijfel over een maat of product gewoon contact met ons opnemen. Dat scheelt ons beiden werk, verzendkosten en we sparen het milieu. Help je mee?

3. IK TWIJFEL OVER EEN MAAT, KUNNEN JULLIE DEZE OPMETEN VOOR MIJ/ KUNNEN JULLIE ME ADVISEREN?

Natuurlijk doen we dat, graag zelfs! Tijdens onze openingstijden kun je ons in de winkel telefonisch bereiken op 010-7954177 , Of een mailtje sturen naar [email protected] met je vraag. Het kan zijn, dat we de telefoon niet opnemen, of niet per mail meteen reageren. Het is (gelukkig) erg druk in de winkel, en er is daarom niet altijd tijd om op te nemen. Je mag er vanuit gaan, dat we je vraag zo snel mogelijk zullen beantwoorden.

Liever niet wachten? Je kunt ook twee maten bestellen, en de maat die niet past, terug sturen. Het “risico” is dan alleen de verzendkosten. Langskomen in de winkel kan ook!

We zijn open van dinsdag t/m zaterdag van 10:00 tot 17:30. 

5. IK HEB EEN KLACHT / KAPOT ARTIKEL

Oh jee, dat vinden we heel vervelend voor je! Wil je ons een mail sturen met een omschrijving van de klacht, met duidelijke foto’s en een aankoopbewijs? Dat kan een bon uit de winkel zijn, of een bestelnummer.
Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met jou om te kijken naar een geschikte en passende oplossing. 

Omdat onze kleding duurzaam en eerlijk is gemaakt, is het voor ons vanzelfsprekend dat je goed voor je kleding zorgt, zodat je er heel lang plezier van zult hebben. 

Duurzaam betekent overigens niet, dat het ook onverwoestbaar is. Veel van onze artikelen zijn van pure en natuurlijke materialen gemaakt. Deze zijn juist om die reden ook kwetsbaarder. Daarom hebben we verschillende filmpjes gemaakt, blogs geschreven en krijg je bij elke aankoop een gidsje met wasvoorschriften en tips. Lees deze alsjeblieft aandachtig door, en neem, als je toch nog twijfelt, alsjeblieft contact op voordat je bijvoorbeeld gaat wassen. Op artikelen die verkeerd zijn gewassen, geven wij geen garantie. 

Ons (beroemde en beruchte) wasfilmpje vind je hier

Lees hier onze blog over onze Wollen sokken (Waar gaten in komen, inderdaad)

 

6. HELP! MIJN PAKKETJE IS NOG NIET AANGEKOMEN...

Je ontvangt van ons een track trace code, check ALTIJD of je het juiste mailadres hebt ingevuld bij het afrekenen. Goed ingevuld? Check ook even je spam.

Wij proberen alle pakketjes zoveel mogelijk als brievenbus pakketje te versturen, zodat je niet thuis hoeft te blijven. Is je pakketje nog niet aangekomen, terwijl je track en trace code zegt van wel: vraag dan ook even bij je buren, kijk even in een schuurtje (ja echt..) En heb vooral nog eventjes geduld. Soms scant postNL een brievenbus-pakketje af, terwijl hij nog onderweg is. Super onhandig, dat vinden wij ook: maar ach, ze doen echt hun best om het allemaal op tijd bij je te krijgen. En gelukkig: In 99,9% van de gevallen is de ervaring dat zich dit probleem binnen een paar dagen oplost. Nog eventjes geduld hebben helpt hier heel erg bij :-) Zeker in drukke tijden zoals november / december maanden of tijdens SALE periodes.

Is je pakketje na 10 werkdagen nog niet terecht: neem dan even contact op, dan laten wij een fraude onderzoek bij PostNL instellen.

Maar echt waar, het komt goed!

Kies uw taal
Kies uw valuta

Mijn account

Wachtwoord vergeten?

Recent toegevoegd

Totaal incl. btw
€0,00
Bestel nog voor €75,00 en de verzending is gratis
0
Vergelijk
Start vergelijking

Dit artikel is toegevoegd aan uw winkel wagen!
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »